Skip to main content
Artikel

To-do listens interaktive efterkommer

By 12. maj 2021maj 19th, 2021No Comments

Kom ind bag kulissen og hør mere om hvilken udviklingsprocess, der ligger bag vores Task modul.

Hvad er meningen med at have et program til opgavestyring, hvis det blot forvirrer mere end det gavner?

Mulighederne indenfor optimering og effektivisering af virksomheder er i konstant udvikling – og vi tager skam også velvilligt selv del i dette. Der er dog bare en fare for, at det ikke er alle medarbejdere, alle virksomheder eller alle projekter, der egentlig formår at udnytte værdien af disse muligheder men i stedet blot træder vande i et samsurium af komplicerede funktioner. I denne artikel vil vi gerne uddybe historien omkring, hvordan vores Task modul blev til – vores forsøg på at lade flere virksomheder få en bid af udviklingens fordele.  

Tiden er omme for manuel opgavestyring

En to-do liste virker måske meget simpel. Men forestil dig så, at alle i din virksomhed eller i dit projekt har hver deres liste, og nogle af opgaverne på deres lister måske afhænger af, at deres kollega har udført en opgave, som de ikke engang kender til. Dertil kommer, at der jo også skal være en, der giver hver medarbejder sin liste, holder styr på hvorvidt opgaverne er løst, og derefter videredeler denne information, så ham, der afhænger af ham den anden, kan gå i gang. En proces, der nemt kan blive meget upraktisk, kræve meget manuelt arbejde og kommunikation, og således spilde ressourcer de forkerte steder.

“Der er ingen tvivl om, at disse systemer rummer en stor kvalitet og en masse fede features, som der lægger et stort udviklingsarbejde bag. Spørgsmålet er bare, om det er alle virksomheder, der har behov for så mange funktioner.”

Ikke helt holdbart vel? Nej, det synes vi heller ikke, men et system for opgavestyring er heller ikke nogen nyhed. Problemet er bare, at mange af disse såkaldte service management systemer kan syne meget omfattende og uoverskuelige for den væsentlige portion af danske virksomheder, hvis medarbejderstab ikke tæller +250. Der er ingen tvivl om, at disse systemer rummer en stor kvalitet og en masse fede features, som der lægger et stort udviklingsarbejde bag. Spørgsmålet er bare, om det er alle virksomheder, der har behov for så mange funktioner. Eller om det måske kunne være handy med et mere fokuseret system, som selv den mindst teknisk bevidste medarbejder nemt kan forstå og blive glad for? Det valgte vi at arbejde videre med.

Derfor startede vi med at forsøge at skabe en løsning, der kunne bruges i samarbejde med eksisterende systemer. Målet var at tilbyde et fokuseret system for opgavestyring, hvor man skulle undgå at blive overvældet med alt for mange irrelevante funktioner. Derudover skulle det være let for personerne i marken at kende til deres opgaver, kvittere for dem og derefter let modtage en ny opgave. Slutligt, skulle licenspriserne følge med – når målet var at gøre opgavestyring tilgængeligt for flere virksomheder, måtte vi naturligvis også gøre det muligt rent økonomisk. Resultatet blev opbygningen af vores eget dispatch site, hvor personer med administratoradgang kan følge udviklingen i projekter og workflows fra deres service management system i overskuelige og forsimplede dashboards. Derudover udviklede vi vores JobDone app – en fuldstændig simpel indgang til sine personlige opgaver med mulighed for at tilbagemelde status på udførslen, anytime anywhere.

“Derudover udviklede vi vores JobDone app – en fuldstændig simpel indgang til sine personlige opgaver med mulighed for at tilbagemelde status på udførslen, anytime anywhere.”

Så var vi i mål! Meeeeen det skulle ikke stoppe her. Vi oplevede nemlig, at nogle af de virksomheder, som valgte vores system til deres eksisterende service management system blev meget glade for det. Faktisk så glade for det, at de i stigende grad foretrak vores platform i et større omfang, end vi havde regnet med. Som sagt har vi stor respekt for lignende systemer, og vi har gennem tiden samarbejdet med mange kunder, der nærmest hellere ville lukke deres virksomhed ned, end de ville undvære det. I den sammenhæng kunne vi derfor heller ikke undgå at blive bare lidt stolte over vores resultat.

Det gav os naturligvis blod på tanden, så vi lod vores system gå solo. Det vil sige, at det nu ikke skulle være nødvendigt, at man i forvejen benyttede sig af et andet service management system. Det betyder ikke, at vores system er tilsvarende disse systemer – langt fra faktisk. Om man bruger systemet som stand-alone såvel som i kombination med et service management system, er fokusset stadig på opgavestyring – gjort så simpelt og overskueligt som muligt. Pointen er, at dem, der måske ikke behøver andet end blot opgavestyring, nu bare kan nøjes med vores version. Således håber vi på at kunne forsimple arbejdsgangene for flere virksomheder – der er nemlig både meget godt at hente for dig, der sidder på budgetterne såvel som dig, der står ude i marken og bare gerne vil vide, hvor du skal gå i gang.

Bliv endnu klogere på Task modulet

Du kan finde meget mere relevant viden om vores system til opgavestyring såvel som om vores JobDone app under modulet.

Gå til Task modulet

Slide