Business Intelligence: Har du flere systemer, der overlapper og viser samme data? Har du mistet overblikket over din data eller aldrig helt haft det?

PilotBI er en skræddersyet Business Intelligence løsning til din virksomhed ud fra de behov, du har. Vores system indsamler, bearbejder og visualiserer interaktivt din data, så du har mulighed for at dele data på tværs af din virksomhed.

Du kan oprette indsigtsfulde rapporter hurtigt og nemt i virksomheden. På den sikreste og mest optimale måde.
Når du skal i gang med Business Intelligence handler det grundlæggende om tre trin:

  • Dataopdagelse
  • Dataforberedelse
  • Datavisualisering

 

1. DATAOPDAGELSE

Første step er at tilslutte dine datakilder. Og her er der en verden af muligheder at udforske. Men lad os tage udgangspunkt i et konkret eksempel.

Forestil dig, at du arbejder for en webshopejer, der sælger tøj til mænd og kvinder. En ny sommerkollektion nærmer sig og du vil gerne hjælpe din webshopejer med at målrette og øge salget med hjælp fra email marketing.

Du begynder med at tilslutte datakilder som:

  • købsdata fra dit shopsystem
  • forbrugerdata fra Google Analytics
  • data fra dit mailsystem

 

2. DATAFORBEREDELSE

Nu hvor du har oprettet forbindelse til dine datakilder, kan du justere dataene, så de opfylder dine behov. Det er også det, man kalder at ’forme’ eller ’kombinere’ data.

– At forme data kan være at omdøbe kolonner eller tabeller, ændre tekst til tal, fjerne række, angive første rækker som overskrifter mm.
– At kombinere data betyder, at to eller flere datakilder kombineres, så de kan formes efter behov og herefter vises på en bestemt måde.

Formningen påvirker ikke den oprindelige datakilde – det er kun denne her specifikke visning af dataene. Det er lidt ligesom Google Analytics, hvor man har adgang til en lang række forskellige data, som man kan lave bestemte visninger ud fra.

Tilbage til vores eksempel med tøjwebshoppen.
Du kigger på dine datakolonner over:

  • mest solgte produkter
  • rabatter, der har konverteret til køb
  • visninger af side i minutter
  • afvisningsprocent

Via købsdata fra dit shopsystem kan du se:

  • at folk har reageret kraftigst på rabatter mellem 35-50%
  • de mest populære, mest solgte varer fra forårskollektionen

Du vil gerne have solgt ud af resterne fra denne for at gøre plads til de nye varer i den kommende sommerkollektion.

Ved at kombinere forbrugerdata fra Google Analytics med data fra dit mailsystem kan du se:

  • at du har 95 procent af potentielle kunder, der i gennemsnit har brugt 3 minutter på at kigge på dit site – uden at købe noget.

Du vil gerne have aktiveret dette segment.

Derfor anbefaler du webshopejeren at lave en marketingkampagne med op til 50% på favoritter til garderoben, hvor udvalgte styles er nedsat på sitet.
I opretter et mailsegment i dit mailsystem og sender en mail ud til de inaktive med kampagnen.

 

3. DATAVISUALISERING

Med dine kombinerede datakilder og datamodellerne kan du lave visualiseringer og rapporter. Fordelen ved det er, at du kan videredele dem, så andre kan udnytte dem, bygge videre på dem og dele dem.

Lad os tage fat i vores eksempel igen. Via rapporten kan du for eksempel se at interessen for dine varer nu er øget gevaldigt. Hele 78 % klikker ind, men der er stadig 80 procent af disse, der forlader din side uden et decideret køb trods tilbuddet.

Du deler rapporten med webshopejeren og jeres Facebook annoncør. Facebook annoncøren foreslår at tilføje en call to action og urgency til tilbuddet. Få op til 50% på favoritter til garderoben – men i en begrænset tidsperiode på 7 dage. Forslaget har en klar indvirkning på konverteringsraten, der straks stiger.

Gå på opdagelse i din forretnings datahistorier

Med vores BI-løsning centraliseres, forenkles og strømlines det, der ellers kan være en spredt, usammenhængende og besværlig proces til design og oprettelse af business intelligence-lagre og -rapporter.

PilotBI giver dig nye indsigter fra dataverdenen og gør dem nemmere at udforme, opbygge, dele og udvide.
Vil du også prøve?

Kontakt os i dag på (+45) 24 69 67 69 og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.