Business Intelligence Module
Datastorage Module
Effectlauncher
RPA Module
Task Module

Datavisualisering i realtid

Med Virkplan BI har du altid din data ved hånden. Visualiseret, så du let kan se sammenhængene mellem dine datakilder i realtid og dermed være i stand til at træffe bedre beslutninger. Dette er det bedste sted at starte for dig, der gerne vil åbne op for mulighederne igennem datadrevet ledelse – også selvom du måske allerede har et Microsoft Power BI abonnement. Vores system er nemlig også bygget på Power BI, men fordelen for dig er, at vi sørger for at integrere dine datakilder, bygger dine dashboards og giver dig lige de indsigter, som du kunne tænke dig. Vi har en solid erfaring med, hvordan forskellige brancher og industrier kan udnytte deres data på innovative måder og lader os ikke begrænse af standardiserede løsninger.

Så om du er ny i gamet eller allerede har stiftet bekendtskab med Business Intelligence, så er der rigeligt med fordele i at lade os bygge din BI platform eller måske bare hjælpe dig med at udbygge det, så det kan skabe endnu mere værdi for dig og din virksomhed.

Se priserBook et møde

Slide

Så let fungerer det

Overfør data

Vi sender dig en simpel guide til, hvordan du forbinder dine datakilder med Virkplan BI.

Vi bygger dine dashboards

Vi bearbejder, kombinerer og strukturerer data fra dine datakilder til et samlet overblik i Virkplan BI dashboards.

Udnyt din data

Du kan nu sammenholde og identificere sammenhænge på tværs af dine datakilder i én samlet platform. Her kan du også lave og redigere i dine egne rapporter baseret på netop de tal, som du skal bruge.

Bliv klogere på Virkplan BI

Cloud-baseret BI system

Virkplan BI er et cloudbaseret BI-system. Det vil sige, at det altid er os, der hoster og står for vedligeholdelsen af systemet. Vi overvåger desuden dine datakilder, så du altid kan være sikker på, at de er up-to-date. Du skal derfor aldrig bekymre dig om andet, end blot at logge på via Virkplan.dk eller Virkplan Appen – her får du adgang til alle dine rapporter og de funktioner, som du har valgt at inkludere i dit abonnement.

Slide

Sæt fart i salget med pipelinestyring i BI

En BI platform gør det langt lettere for dig at gennemskue, hvor guldet gemmer sig i salgsprocessen. Du kan sætte dine salgsdashboards i Virkplan BI direkte op til dit CRM-system, så du lettere kan udnytte historiske data til at forbedre fremtidige beslutninger og samtidig hele tiden have up-to-date data ved hånden. Mere specifikt kan du f. eks lave forecasts på fremtidige salgsresultater, styre og allokere ressourcer for at lukke eller understøtte kommende salg, og analysere hvordan forskellige salgsstrategier performer.

Derudover gør et BI system det også langt mere overskueligt at holde styr på store mængder kundeemner på specifikke stadier med leadscoring. Hovedpointen er, at dit BI system strukturer og kombinerer din data for dig, så du netop får de indsigter, der giver mening for dig og dine mål.

Slide

Boost performance - overblik over KPI’er

KPI’er er dine guidelines til, at du når i mål med dine ønskede resultater og tal. Ved hjælp af datavisualiseringerne i Virkplan BI har du altid et overskueligt overblik over dine KPI’er, så du hele tiden er opdateret på, hvorvidt din virksomhed er på rette vej. Du kan f. eks spore din salgsaktivitet på mål som omsætning, kundetilfredshed og dækningsbidrag, eller tracke på dine sælgere og vurdere deres individuelle performance. Derudover gør BI det også lettere for dig at identificere potentielle forhindringer, så du kan reagere proaktivt.

Slide

Churn forecast / Churn prediction med BI

Afhængigt af, hvilken virksomhed man er i, er der naturligvis forskel på, hvor lang tid man bruger på at indhente en kunde, eller hvor stor en investering man må risikere i håbet om, at kunden på sigt kan finansiere udgifterne til at yde ens produkt eller service. Ikke desto mindre, er det som regel at eftertragte, at man ikke spilder ressourcer på en kunde, der hurtigt melder fra eller finder et bedre tilbud. Din data kan heldigvis hjælpe dig langt hen ad vejen ved hjælp af ’churn prediction’ også kaldet ’churn forecast’. Churn er et udtryk for, at du mister din kunde. Derfor giver det nok sig selv, at churn prediction hjælper dig med at forudse, hvor du skal være opmærksom. Denne slags rapporter hjælper dig med at forstå dine kunder og deres tilfredshed med produktet bedre således, at du kan udpege hvem, der mest sandsynligt churner, hvilken effekt dine forebyggende indsatser mod disse kunder har osv. På den måde forbedrer du altså dine muligheder for at fastholde så mange kunder som muligt samtidig med, at du lettere kan målrette dine indsatser mod de rette kunder, og altså bruge dine ressourcer bedst muligt. En væsentlig fordel ved at lave denne slags analyser i et BI system er, at det kan gabe over samtlige af dine kunder og dermed give dig et helhedsbillede, som ville kræve mange timer og manuelt arbejde selv at trække ud af et CRM-system.

Del dine rapporter med dine kunder

Om det er en kunde, samarbejdspartner eller noget helt tredje, så kan det nogle gange være smart, at det ikke kun er dig selv, der har adgang til data. Lad os sige, at du for eksempel holder øje med driften af din ydelse hos en kunde gennem en BI rapport. I denne sammenhæng vil det både vise transparens overfor kunden, hvis de også har adgang til denne data, men det vil også gøre det lettere for jer at kommunikere og evaluere samarbejdet, hvis i begge har adgang til rapporten over driften. En normal skærmdeling kan dog blive kompliceret, da ens rapporter som regel også indeholder fortrolige oplysninger om dig selv eller andre kunder. Heldigvis kan funktionen ’row level security’ løse dette problem for dig. Det gør det nemlig muligt at dele den del af dine rapporter, som der netop er relevant for din specifikke kunde uden at gå på kompromis med andre kunders datasikkerhed.

Hør mere i denne video

Slide

Understøt dit tavlemøde med BI

Om det handler om salg, optimering af produktionen eller noget helt tredje, så er tavlemødet som regel det sted, hvor der fremlægges et samlet overblik over situationen og drøftes, hvordan fremtidige handlinger skal sikre, at man kommer i mål med de ønskede KPI’er, optimeringer osv.. Derfor er det altså også essentielt, at man har et korrekt og aktuelt billede af, hvad situationen overhovedet er. Hvis man omvendt arbejder med forældet eller usikre tal, vil man nemlig ikke kunne vide sig sikker på, at de beslutninger, der tages, overhovedet har et faktuelt grundlag for at skabe de ønskede resultater.

Med et BI system har du altid et fejlfrit og nutidigt billede af din virksomheds situation ved hånden. Derudover kan du nemt zoome ind og filtrere i dine data, så du hurtigt kan identificere hvilke faktorer, der ligger til grund for det billede af forretningens situation, som der tegner sig i dine grafer, KPI-målinger osv. Vigtigst af alt, så er denne indsigt altid til rådighed og opdateres helt automatisk, så du altså under hele mødet let kan rulle dine rapporter ud og vise dine medarbejdere, hvorfor tallene netop ser ud, som de gør.

Læs vores artikel om BI til tavlemøder

Slide

Lynhurtig opsætning med færdigudviklede rapporter

Da vi allerede har bygget systemer op for mange virksomheder, kan vi indenfor meget kort tid give dig adgang til en række standardrapporter som f. eks økonomirapporter og salgs- og ledelsesrapporter, da vi blot skal sætte din data ind i vores skabeloner. Sådan kan du altså få skudt dit BI system i gang på rekordtid. Standardrapporterne kan dog ikke ændres, så hvis du er interesseret i specifikke tilføjelser eller ønsker at opbygge en rapport over andre informationer, skal du over i en custom rapport. Den kan du enten selv bygge eller vi kan gøre det for dig. Vi har bygget rapporter om alt fra affaldssortering til overvågningssystemer, så mon ikke vi også kan lave netop den rapport, som du mangler.

Skab transparens i din virksomhed

Virkplan BI tilbyder en meget fordelagtig licensaftale, der gør det muligt for dig at give flere medarbejdere adgang til platformen. Det skaber større transparens og gør det lettere for dine medarbejdere at følge udviklingen i firmaet, så der opstår færre overraskelser. Derudover kan du også motivere dine medarbejdere ved at give dem adgang til KPI’er eller opsætte et dashboard, der streames på kontoret dagligt. Vi kan f. eks lave live-datasæt, der blandt andet kan bruges til at visualisere gennemførte ordrer eller handler i det sekund, de er i hus.

Hør mere om live data i denne video

Slide

BI til produktionsafdelingen

Få overblikket over din produktion og vær i stand til at identificere flaskehalse i tide. Med et BI system har du altid et nutidigt indblik i, hvorvidt produktionen performer som planlagt. Det giver dig overblik over, hvorvidt den estimerede brug af ressourcer, maskiner og arbejdstimer overholdes. Således kan du også lettere beregne, hvorvidt eller hvornår den nødvendige kapacitet er ledig til at kunne fuldføre en ny ordre. På denne måde kan du også lettere identificere, hvis du sakker bagud med dine mål og på dette grundlag træffe forebyggende beslutninger.

Hold styr på dit lager med BI

Virkplan BI kan hjælpe dig med at holde overblikket over dit lager, så du undgår høj binding af værdi eller pludselig står med tomme lagerhylder. Ved at overvåge dit lager igennem BI platformen har du altid et nutidigt indblik i leveringer og lagerbeholdninger. Her kan du f. eks holde øje med bestilte contra leverede varer eller faktiske kostpriser i forhold til estimerede. Derudover kan du også følge op på leveringstid, leveringssikkerhed og potentielle forsinkelser i leveringer.

Datadrevet markedsføring

Selvom, at du måske allerede tracker diverse kampagner og marketingindsatser igennem dine individuelle platforme, kan et BI system give dig et langt mere værdifuldt helhedsbillede. Her kan du nemlig samle data om dine kunder og kampagner fra alle dine platforme således, at du kan basere dine beslutninger på et samlet billede af dine kunders adfærd, behov, ønsker og interaktioner med dine online kanaler. Sådan kan du også nemt sammenligne, hvordan forskellige indsatser performer og få dit BI system til at lave forudsigelser på, hvor du fanger de rette kundeemner baseret på historiske data. Alt i alt sikrer det dig langt bedre datakvalitet.

Slide

Den digitale vaskemaskine

Datavaskeren er en ekstra funktion, som vi har bygget ind i vores BI platform. Den kan både rengøre og berige din data. Hvis du arbejder med adresselister, telefonlister eller lignende, så har du måske oplevet, hvordan selv helt små stavefejl, flytninger og lignende kan gøre data ubrugeligt eller i hvert fald meget svært at arbejde med. Datavaskeren er på pletten. Du skal blot uploade din Excel-fil også går datavaskeren ind og renser din data, hvorefter du kan downloade din fil ned igen med korrekte og ensartede oplysninger. Så er du i hvert fald sikker på, at du besøger eller kontakter de rigtige mennesker.

Ikke nok med det, så kan datavaskeren også berige din fil med conzoom data fra Geomatic. Det betyder, at du kan få tilføjet forskellige statistiske nøgletal og personprofiler til dine data, så du f. eks kan udpege de mest potentielle kunde, tilpasse dine indsatser til specifikke forbrugersegmenter mm.

Hør mere i denne video

Kom i gang med BI i dag

Se pakker og priser
Nyhed

Virkplan og effectlauncher fusionerer

Vi fusionerer for at få en stærkere position i markedet og for at komme tættere…
Artikel

Det skudsikre tavlemøde

Det vellykkede tavlemøde skal skubbe dig og din forretning fremad. Men hvordan kommer man nogensinde…
Artikel

Hvorfor er BI genialt for forsyningsselskaber?

Ligesom, at der er forskelle på brancher, virksomheder og sågar medarbejdere, så er der også…
Video
Video: Vask dine data
Video
Video: Del dine rapporter
Artikel
To-do listens interaktive efterkommer